lunes, 6 de abril de 2009

Una sorpresa agradable

LAMENTI (Cavalli, Monteverdi, Strozzi i d'altres)
L'ultima cosa que ha entrat al meu Ipod és aquest disc que a priori no em donava gaire confiança. De fet el vaig comprar com a torna (amb un preu molt bo per ser novetat) i perque havia sentit dir que a França havia estat un gran èxit.

El primer que crida l'atenció es la llarga llista d'intèrprets que feia pensar en un refregit (ajuntar dinerses cançons de discos variats en un). Dons no, és un disc unitari on cada intèrpret va interpretant la seva ària a o conjunt seguint un fil continu, la música no es detura i es crea una sensació de viatge meravellós per la música dels temps de Monteverdi.

Qui cregui que aquest tipus de música és monotona aquí te una oportunitat per canviar d'opinió. Si els intèrprets tenen imaginació com aquí i es van canviant els tipus de veu es crea un gran espectacle. Destacable especialment son les intervencions de Villazon que obren i tanquen el disc i també la Dessay. El conjunt dirigit per Haïm es també fabulós (com la majoria dels seus discos: Dido & Eneas, Dixit Dominus Bach/Handel, Gran missa de Mozart, etc). Aquests discos també estan còmodament allotjats en el meu Ipod i també han estat força escoltats.













A més com ja he dit abans el preu està molt bé

Un record per final per a Monteverdi, amb una foto de la seva humil tomba a l'esglesia Veneciana de Sta Maria dei Frari, al costat del millor quadre de Tiziano (l'Asenzione). Personalment vaig trobar emocionant descobrir-la enmig de la indiferència del turisme i m'hi vaig quedar una estona escoltant el Vespri alla Beata Vergine (versió de Savall) amb el meu Ipod, es clar.























No hay comentarios:

Publicar un comentario